Moviments Fotogràfics III
El Surrealisme és el moviment d'avantguarda més important del període
d'entreguerres i, molt possiblement, el més influent de tots ells. Aquest
moviment artístic, intel·lectual i cultural en general s'orienta al voltant de la persecució
de l'alliberament de la ment, emfatitzant les facultats imaginatives i crítiques de
l'inconscient i l'assoliment d'un estat diferent de, "més que" i més veritable que la
realitat tangible i quotidiana: el "sur-real", per sobre de la realitat.
El fotoperiodisme, periodisme fotogràfic, periodisme gràfic, fotoreportatge o reportatge gràfic és un gènere de fotografia i també de periodisme. Els professionals que s'hi dediquen són coneguts generalment com a fotoperiodistes o reporters gràfics, i solen ser fotògrafs o periodistes especialitzats en aquesta disciplina; el reportatge fotogràfic és la història que expliquen amb fotografies, a partir d'un determinat succés i de l'impacte que aquest causa en la gent.
Es diferencia d'altres branques fotogràfiques especialment per la seva narrativa i objectivitat. El perfil del fotoperiodista implica un interès per la fotografia, domini tècnic del mitjà, i sensibilitat visual, a més d'un coneixement de l'actualitat política, social i cultural.
1. August Sander
- Autors
1. Man Ray


2. Max Ernst
Fotografia Subjectiva
El 1949, Otto Steinert funda a Alemanya el grup Fotofor, que tracta de tornar a la
fotografia alemanya el seu caràcter experimental, donant continuïtat a les experiències
de la Nova visió dels anys 20 i 30 i esborrant els danys ocasionats per les
prohibicions nazis.
El concepte de Fotografia subjectiva recuperava essencialment la creativitat individual i valorava l’experiència tècnica i visual. L’exposició d’Otto Steinert Subjektive Fotografie (1951) fou el primer intent dut a terme a l’Alemanya de postguerra per a restaurar la tradició d’abans de 1933 i presentar la fotografia contemporània.
La Fotografia subjectiva és omnipresent a Alemanya durant els anys 60.
2. Henri Cartier-Bresson
Periodisme Fotogràfic
El concepte de Fotografia subjectiva recuperava essencialment la creativitat individual i valorava l’experiència tècnica i visual. L’exposició d’Otto Steinert Subjektive Fotografie (1951) fou el primer intent dut a terme a l’Alemanya de postguerra per a restaurar la tradició d’abans de 1933 i presentar la fotografia contemporània.
La Fotografia subjectiva és omnipresent a Alemanya durant els anys 60.
- Autors
2. Henri Cartier-Bresson
El fotoperiodisme, periodisme fotogràfic, periodisme gràfic, fotoreportatge o reportatge gràfic és un gènere de fotografia i també de periodisme. Els professionals que s'hi dediquen són coneguts generalment com a fotoperiodistes o reporters gràfics, i solen ser fotògrafs o periodistes especialitzats en aquesta disciplina; el reportatge fotogràfic és la història que expliquen amb fotografies, a partir d'un determinat succés i de l'impacte que aquest causa en la gent.
Es diferencia d'altres branques fotogràfiques especialment per la seva narrativa i objectivitat. El perfil del fotoperiodista implica un interès per la fotografia, domini tècnic del mitjà, i sensibilitat visual, a més d'un coneixement de l'actualitat política, social i cultural.
- Autors
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada